Žádný člověk nepřichází na svět hotový, v definitivně vykrystalizované podobě. Ve svém životě – ať už je jakýkoli – se pak neustále rozvíjí, nepřetržitě dotváří vlastní osobnost.

Lidé ve škole usilují o to, aby jejich chování vyjadřovalo humanistické postoje jednoho k druhému: úctu, důvěru a snášenlivost, uznání, účast a empatii, otevřenost v komunikaci a vůli ke spolupráci a pomoci druhému.

Rodiny jsou primárními vychovateli svých dětí, mají na výchovu a vývoj svých dětí největší vliv.

Rodiče nesou odpovědnost za vzdělávání svých dětí, a proto mají právo spolurozhodovat o jeho naplňování.

Rodiče a učitelé jsou rovnocennými partnery.

Osobnost je charakterizována nejen tím, co dělá, ale i tím, jak to dělá.

Základní oblasti práce metodika prevence:

  • sledování a řešení nevhodného chování žáků během vyučování, o přestávkách (pohovory s žáky, rodiči, výchovné komise)
  • řešení případů záškoláctví
  • organizace bloků primární prevence (spolupráce s Centrem prevence Žďár nad Sázavou)
  • účast na vzdělávacích seminářích
  • sledování aktuálních informací v tisku
  • předávání informací ostatním pedagogickým pracovníkům
  • spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou ve Žďáru nad Sázavou
  • spolupráce se sociálním odborem a Policií ČR