Žádný člověk nepřichází na svět hotový, v definitivně vykrystalizované podobě. Ve svém životě – ať už je jakýkoli – se pak neustále rozvíjí, nepřetržitě dotváří vlastní osobnost.
Lidé ve škole usilují o to, aby jejich chování vyjadřovalo humanistické postoje jednoho k druhému: úctu, důvěru a snášenlivost, uznání, účast a empatii, otevřenost v komunikaci a vůli ke spolupráci a pomoci druhému.
Rodiny jsou primárními vychovateli svých dětí, mají na výchovu a vývoj svých dětí největší vliv.
Rodiče nesou odpovědnost za vzdělávání svých dětí, a proto mají právo spolurozhodovat o jeho naplňování.
Rodiče a učitelé jsou rovnocennými partnery.
Osobnost je charakterizována nejen tím, co dělá, ale i tím, jak to dělá.
Základní oblasti práce metodika prevence:
- sledování a řešení nevhodného chování žáků během vyučování, o přestávkách (pohovory s žáky, rodiči, výchovné komise)
- řešení případů záškoláctví
- organizace bloků primární prevence (spolupráce s Centrem prevence Žďár nad Sázavou)
- účast na vzdělávacích seminářích
- sledování aktuálních informací v tisku
- předávání informací ostatním pedagogickým pracovníkům
- spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou ve Žďáru nad Sázavou
- spolupráce se sociálním odborem a Policií ČR